5 redenen waarom je nu moet adverteren met Microsoft Ads

Als we ‘online advertising' zeggen, denken veel bedrijven automatisch aan Google-advertenties. Maar, er is nog een andere speler op de markt: Microsoft Ads, de advertentietool van Microsofts zoekmachine Bing. In deze blog geven we je vijf redenen waarom je nu meteen moet adverteren met Microsoft Ads:

1 - Bing is booming

Bing is geen kleine speler (meer). Bing groeit al een paar jaar en heeft ondertussen een marktaandeel van ongeveer 10% in de VS en 5% in Europa. Dat lijkt niet zoveel, maar dankzij een partnerschap met Yahoo worden de advertenties veel breder weergegeven dan enkel op Bing en Yahoo. Met Microsoft Ads bereik je dus een groter publiek dan de rechtstreekse gebruikers van de zoekmachine. Als bedrijf is het belangrijk om deze groeiende zoekmachine vooral niet te negeren en gebruik te maken van de opportuniteit

2 - Invloed van AI maakt Bing sterker

Ook de integratie van Artificial Intelligence (AI) in de advertentietool is een belangrijke reden om met Microsoft Ads te adverteren. Dankzij AI optimaliseert Microsoft Ads je advertenties op basis van de intentie van de gebruikers en hun zoekgeschiedenis. Het resultaat? Betere targeting en hogere conversieratio's.  

3 - Gemiddeld goedkoper dan Google Ads

Microsoft Ads is (nog) niet zo groot als Google Ads, en net daarin schuilt de derde interessante reden om het te gebruiken. De huidige campagnes van klanten kosten bij Microsoft Ads per klik 20% minder ten opzichte van Google Ads. Concreet betekent dat: meer rendement uit hetzelfde budget via Microsoft Ads

4 - Ander doelpubliek bereiken

Een vierde reden om te adverteren met Microsoft Ads is het verschil in doelpubliek. De gebruikers van Bing zijn doorgaans iets ouder en situeren zich in de doelgroep die elke marketeer hoopt te bereiken: de mensen met een budget en voldoende tijd om het te spenderen. Microsoft Ads biedt op dit vlak een niet te onderschatten voordeel. 

5 - Snelle implementatie vanuit Google Ads

Google Ads en Microsoft Ads zijn partners van elkaar en zullen dat wellicht nog wel even blijven. Dit laat toe dat je snel en eenvoudig je Google Ads-campagnes kan importeren naar Microsoft Ads. Hierdoor beschik je over een zeer efficiënte en goede basis om verder op te bouwen en vanuit Microsoft Ads te adverteren. 

Conclusie

Het is duidelijk: Microsoft Ads inpassen in je online marketing - of er op zijn minst mee testen - is vandaag een absolute must. Het kost relatief weinig, kan snel en je vergroot er zo goed als zeker je bereik mee, in een stuk van de markt dat enkel kan groeien. 

Onze specialisten helpen je graag en vakkundig over eventuele twijfels heen en staan klaar om al je vragen te beantwoorden.